مزایای استفاده ازخدمات IVR ارائه شده توسط شرکت کاراشاب
یکی از محصولات قابل ارائه بر روی پلتفرم IVR ، سرویس های قدیمی هوشمند IN میباشد که دارای مشکلات و محدودیتهای زیر بوده که درسرویس IVR برطرف گردیده است :
- عدم استفاده بهینه از سیسستم های پشتیبان در سرویس های IN ، ازجمله CRM بگونه ای که این سامانه با دیگر سامانه های بخش فنی ارتباط نداشته و فقط جهت ثبت درخواست سرویس مشتری بوده است .
- یکی از موضوعات مهم و مورد انتظار استفاده کنندگان تخصیص اعتبار برای مشتریان خوش حساب بوده بگونه ای که در طول مدت استفاده از سرویس به دلیل عدم پرداخت صورتحساب ،سرویس مشترک قطع نشود که خود باعث نارضایتی استفاده کنندگان از این سرویس را بدنبال دارد،لذا شرکت کاراشاب به منظور تخصیص اعتبار و رضایت مشتریان این سرویس ، راه اندازی ماژول خوش حسابی برای سرویس های IVR رادر دستور کار خود داشته تا امکان حل بخش بزرگی از مشکلات مطروحه میسر گردد.بدیهی است با راه اندازی ماژول مذکور این اطمینان به استفاده کنندگان از سرویس IVR داده خواهد شد که هزینه محاسبه شده در صورتحساب مشتری به همان میزان درخواست اعتبار و استفاده از سرویس بوده است .
- با بررسی بعمل آمده از عملکرد سرویس های IN در گذشته مشخص گردید، عمده ترین نارضایتی استفاده کنندگان این سرویس ، عدم اطلاع از تعرفه مربوطه و اطمینان از استفاده سرویس توسط مالک خط تلفن بوده است ، بگونه ای که این ابهام برای مشترک ایجاد شده است که هزینه درج شده در صورتحساب ، مورد درخواست و استفاده ایشان نبوده و در بعضی از مواقع که تلفن در اختیار سایر استفاده کنندگان از جمله مستاجرین بوده است ، مشکلات عدیده ای را ایجاد نموده است ، برای رفع این مشکلات در سرویس های جدید IVR علاوه بر امکان احراز هویت ، تائید ثبت درخواست استفاده از سرویس نیز برای مالک مهیا خواهد شد و انتظار میرود سطح امنیت سرویس IVR برای استفاده کنندگان افزایش پیدا نماید.
- سرویس های IN دارای پنل یا داشبورد کاربری نبوده و شرکت کاراشاب در تلاش است با راه اندازی سرویس های جدید IVR ، اقدام به ساماندهی و ایجادشفافیت با ارائه داشبورد به تامین کنندگان و استفاده کنندگان از محتوی این سرویس نماید بصورتیکه هر دوگروه بتوانند از جزئیات سرویس های ارائه و استفاده شده مطلع گردند.
یکی دیگر از مشکلات عمده در سامانه ارائه سرویس هوشمندIN ، عدم اطلاع استفاده کننده از محتوای سرویس های قابل ارائه ، ازجمله : تعرفه های سرویس ها براساس مدل های ارائه سرویس ، شرایط درخواست ، عدم اعلام تائیدیه درخواست از مشتری ، مدل و نحوه محاسبه هزینه سرویس و عدم امکان ارائه سرویس براساس موقعیت جغرافیایی محل سکونت استفاده کننده از سرویس بوده است که در سرویس های جدید مبتنی بر IVR بسیاری از این نیازمندیهای مشتریان اجابت گردیده است.
شرایط و نحوه عقد قراردادبا ارائه کنندگان سرویس های IVR
شرکت کاراشاب به منظور توسعه کسب و کار در زمینه خدمات ارزش افزوده ، این امکان را برای متخصصان ، وکلا ، مشاوران ، پزشکان و سایر دارندگان کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم نموده است که خدمات و محصولات خود را در بستری امن برای استفاده کنندگان که به دلایل مختلف امکان استفاده حضورت از خدمات آنها را ندارند بصورت برخط و مستقیم ارائه نمایند.
به همین منظور ارائه کنندگان خدمات IVR (حقیقی و حقوقی فاقد پلتفرم IVR ) می توانند خدمات خود را در محدوده جغرافیایی استان مربوطه یا در سطح کل کشور با استفاده از سرشماره های 7020 و 7070 با رعایت دستور العمل های مربوطه و اخذ وارائه مجوزهای لازم از مبادی زیربط برروی بستر IVR با مراجعه به مراکز مخابراتی منتخب در هر استان و ضمن احراز هویت و اطلاع از ضرایب درآمدی (70%ارائه کننده سرویس،30%مخابرات ازوصولی) وباثبت درخواست و عقد قرارداد ، ارائه نمایند.
لازم بذکر است ارائه کنندگان حقوقی این سرویس که خود دارای پلتفرم IVR می باشند ، میتوانند با مراجعه مستقیم با شرکت کاراشاب و ضمن اطلاع از شرایط عقد قرارداد ، نسبت به تنظیم و امضاء و مبادله قرارداد جهت ارائه سرویس IVR در سطح کشور اقدام نمایند .
پس از تنظیم قراردادو تخصیص شماره مربوط به سرویس ارائه شده ، ارائه کننده سرویس میتواند با تبلیغات بر روی شماره تخصیص داده شده نسبت به جذب مشتری اقدام نماید.
ارائه کنندگان سرویس IVR میتوانند به جهت پاسخگویی به مشکلات مربوطه به مراکز منتخب هر استان مراجعه نمایند
نحوه بهره مندی استفاده کنندگان از سرویس های IVR
استفاده کنندگان میتوانند با درنظر گرفتن تمامی شرایط ارائه کنندگان سرویس های مشابه از جمله : قیمت سرویس ، کیفیت سرویس و… با شماره تلفن سرویس درخواستی تماس گرفته و پس از شنیدن نام سرویس ، هزینه سرویس و مدل محاسبه هزینه سرویس با کلیک برروی شماره ای که توسط ماشین IVR اعلام میشود ، ضمن اعلام نیاز و قبولی شرایط به سرویس مورد نظر متصل گردد .
استفاده کنندگان از سرویس IVR میتوانند به منظور پاسخگویی به مشکلات احتمالی با شماره 2020 تماس حاصل نمایند.
نحوه مبادلات مالی در سرویس های IVR
الف) ارائه کنندگان سرویس IVR دارای پلتفرم :
قدرالسهم هریک از طرفین قرارداد مطابق مفاد قرارداد فیمابین محاسبه و از محل وصولی و درقبال ارائه صورتحساب و کسر کسورات قانونی و رعایت شرایط قراردادقابل پرداخت خواهد بود .
ب) ارائه کنندگان سرویس IVR فاقد پلتفرم :
محاسبه و پرداخت حق السهم این ارائه کنندگان سرویس IVR برعهده منطقه مخابراتی مربوطه در سطح کشور می باشد.
ج) استفاده کنندگان از سرویس IVR :
هزینه کارکرد استفاده کنندگان از سرویس های IVR ، مطابق مصوبه 300 سازمان تنظیم مقررات تهیه و از طریق سیستم صورتحساب گیری شرکت مخابرات ایران بصورت مجزا بر روی قبوض تلفن ثابت استفاده کننده ثبت و از طریق درگاههای بانکی دریافت خواهد شد . استفاده کنندگان میتوانند ریز کارکرد استفاده از سرویسهای خدمات ارزش افزوده خود را (به تفکیکسرویس) از پورتال در اختیار ، دریافت نمایند.