مزایای استفاده ازخدمات IVR ارائه شده توسط شرکت کاراشاب

یکی از محصولات قابل ارائه بر روی پلتفرم IVR ، سرویس های قدیمی  هوشمند IN میباشد که دارای مشکلات و محدودیتهای زیر بوده که درسرویس IVR برطرف گردیده است :

  • عدم استفاده بهینه از سیسستم های پشتیبان در سرویس های IN ، ازجمله CRM بگونه ای که این سامانه با دیگر سامانه های بخش فنی ارتباط نداشته و فقط جهت ثبت درخواست سرویس مشتری بوده است .
  • یکی از موضوعات مهم و مورد انتظار استفاده کنندگان تخصیص اعتبار برای مشتریان خوش حساب بوده بگونه ای که در طول مدت استفاده از سرویس به دلیل عدم پرداخت صورتحساب ،سرویس مشترک قطع نشود که خود باعث نارضایتی استفاده کنندگان از این سرویس را بدنبال دارد،لذا شرکت کاراشاب به منظور تخصیص اعتبار و رضایت مشتریان این سرویس ، راه اندازی ماژول خوش حسابی برای سرویس های IVR رادر دستور کار خود داشته تا امکان حل بخش بزرگی از مشکلات مطروحه میسر گردد.بدیهی است با راه اندازی ماژول مذکور این اطمینان به استفاده کنندگان از سرویس IVR داده خواهد شد که هزینه محاسبه شده در صورتحساب مشتری به همان میزان درخواست اعتبار و استفاده از سرویس بوده است .
  • با بررسی بعمل آمده از عملکرد سرویس های IN در گذشته مشخص گردید، عمده ترین نارضایتی استفاده کنندگان این سرویس ، عدم اطلاع از تعرفه مربوطه و اطمینان از استفاده سرویس توسط مالک خط تلفن بوده است ، بگونه ای که این ابهام برای مشترک ایجاد شده است که هزینه درج شده در صورتحساب ، مورد درخواست و استفاده ایشان نبوده و در بعضی از مواقع که تلفن در اختیار سایر استفاده کنندگان از جمله مستاجرین بوده است ، مشکلات عدیده ای را ایجاد نموده است ، برای رفع این مشکلات در سرویس های جدید IVR علاوه بر امکان احراز هویت ، تائید ثبت درخواست استفاده از سرویس نیز برای مالک مهیا خواهد شد و انتظار میرود سطح امنیت سرویس IVR برای استفاده کنندگان افزایش پیدا نماید.
  • سرویس های IN دارای پنل یا داشبورد کاربری نبوده و شرکت کاراشاب در تلاش است با راه اندازی سرویس های جدید IVR ، اقدام به ساماندهی و ایجادشفافیت با ارائه داشبورد به تامین کنندگان و استفاده کنندگان از محتوی این سرویس نماید بصورتیکه هر دوگروه بتوانند از جزئیات سرویس های ارائه و استفاده شده مطلع گردند.

یکی دیگر از مشکلات عمده در سامانه ارائه سرویس هوشمندIN ، عدم اطلاع استفاده کننده از محتوای سرویس های قابل ارائه ، ازجمله : تعرفه های سرویس ها براساس مدل های ارائه سرویس ، شرایط درخواست ، عدم اعلام تائیدیه درخواست از مشتری ، مدل و نحوه محاسبه هزینه سرویس و عدم امکان ارائه سرویس براساس موقعیت جغرافیایی محل سکونت استفاده کننده از سرویس بوده است که در سرویس های جدید مبتنی بر IVR بسیاری از این نیازمندیهای مشتریان اجابت گردیده است.

 

شرایط و نحوه عقد قراردادبا ارائه کنندگان سرویس های IVR

شرکت کاراشاب به منظور توسعه کسب و کار در زمینه خدمات ارزش افزوده ، این امکان را برای متخصصان ، وکلا ، مشاوران ، پزشکان و سایر دارندگان کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم نموده است که خدمات و محصولات خود را در بستری امن برای استفاده کنندگان که به دلایل مختلف امکان استفاده حضورت از خدمات آنها را ندارند بصورت برخط و مستقیم ارائه نمایند.

 به همین منظور ارائه کنندگان خدمات IVR (حقیقی و حقوقی فاقد پلتفرم IVR ) می توانند خدمات خود را در محدوده جغرافیایی استان مربوطه یا در سطح کل کشور با استفاده از سرشماره های 7020 و 7070 با رعایت دستور العمل های مربوطه و اخذ وارائه مجوزهای لازم از مبادی زیربط برروی بستر IVR با مراجعه به مراکز مخابراتی منتخب در هر استان و ضمن احراز هویت و اطلاع از ضرایب درآمدی (70%ارائه کننده سرویس،30%مخابرات ازوصولی) وباثبت درخواست و عقد قرارداد ، ارائه نمایند.

لازم بذکر است ارائه کنندگان حقوقی این سرویس که خود دارای پلتفرم IVR می باشند ، میتوانند با مراجعه مستقیم با شرکت کاراشاب و ضمن اطلاع از شرایط عقد قرارداد ، نسبت به تنظیم و امضاء و مبادله قرارداد جهت ارائه سرویس IVR در سطح کشور اقدام نمایند .

پس از تنظیم قراردادو تخصیص شماره مربوط به سرویس ارائه شده ، ارائه کننده سرویس میتواند با تبلیغات بر روی شماره تخصیص داده شده نسبت به جذب مشتری اقدام نماید.

ارائه کنندگان سرویس IVR  میتوانند به جهت پاسخگویی به مشکلات مربوطه به مراکز منتخب هر استان مراجعه نمایند

نحوه بهره مندی استفاده کنندگان از سرویس های IVR

استفاده کنندگان میتوانند با درنظر گرفتن تمامی شرایط ارائه کنندگان سرویس های مشابه از جمله : قیمت سرویس ،  کیفیت سرویس و… با شماره تلفن سرویس درخواستی تماس گرفته و پس از شنیدن نام سرویس ، هزینه سرویس و مدل محاسبه هزینه سرویس  با کلیک برروی شماره ای که توسط ماشین IVR اعلام میشود ، ضمن اعلام نیاز و قبولی شرایط به سرویس مورد نظر متصل گردد .

استفاده کنندگان از سرویس IVR میتوانند به منظور پاسخگویی به مشکلات احتمالی با شماره 2020 تماس حاصل نمایند.

نحوه مبادلات مالی در سرویس های IVR

الف) ارائه کنندگان سرویس IVR دارای پلتفرم :

قدرالسهم هریک از طرفین قرارداد مطابق مفاد قرارداد فیمابین محاسبه و از محل وصولی و درقبال ارائه صورتحساب و کسر کسورات قانونی و رعایت شرایط قراردادقابل پرداخت خواهد بود .

ب) ارائه کنندگان سرویس IVR فاقد پلتفرم :

محاسبه و پرداخت حق السهم این ارائه کنندگان سرویس IVR برعهده منطقه مخابراتی مربوطه در سطح کشور می باشد.

ج) استفاده کنندگان از سرویس IVR :

هزینه کارکرد استفاده کنندگان از سرویس های IVR ، مطابق مصوبه 300 سازمان تنظیم مقررات تهیه و از طریق سیستم صورتحساب گیری شرکت مخابرات ایران بصورت مجزا بر روی قبوض تلفن ثابت استفاده کننده ثبت و از طریق درگاههای بانکی دریافت خواهد شد . استفاده کنندگان میتوانند ریز کارکرد استفاده از سرویسهای خدمات ارزش افزوده خود را (به تفکیکسرویس) از پورتال در اختیار ، دریافت نمایند.

خدمات مبتنی بر IVR چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟
امروزه یکی از مهم‌ترین نیازهای هر کسب‌وکاری، امکان برقراری ارتباط با مشتریان است تا بتواند بهترین خدمات و سرویس‌ها را به آن‎ها ارائه دهد. با گسترش تکنولوژی و نفوذ آن به دنیای کسب‌وکارها و افزایش روز افزون تلفن‎های مبتنی بر VoIP خدمات مبتنی بر جایگاه مناسبی یافته است. تکنولوژی IVR یک سیستم خودکار پاسخگویی تلفنی است که کاربردها و مزایای زیادی را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است. در این مقاله قصد داریم ابتدا به معرفی این تکنولوژی بپردازیم و سپس مزایا و کارایی آن برای کسب‌وکارها را بررسی کنیم.
تکنولوژی IVR
IVR، مخفف Interactive Voice Response، یک سیستم تلفن گویا است که با تماس گیرنده‌ها در تعامل است، اطلاعات و تماس‌ها را جمع‌آوری و از طریق فهرست اتوماتیک مسیر تماس‌ها را به محتوای مورد نظر کاربر هدایت می‌کند. افراد حقیقی و حقوقی شامل شرکتهای کوچک، متوسط و بزرگ می‌توانند با استفاده از منابع تامین شده در شرکت کاراشاب و دریافت زیر ساخت های لازم این بستر کاربردی را برای کسب وکاری های خود ایجاد و به بهترین و آسان ترین نحو به مشتریان و مشترکین مربوطه خدمات خود را ارائه نمایند.
کاربرد IVR
سیستم IVR بیشتر در مکان‌هایی که تعداد تماس‌های ورودی آن‌ها زیاد است، به کار می‌رود و نیاز به یک اپراتور برای پاسخ به تماس‌های دریافتی و وصل کردن تماس‌ها به بخش مربوطه را از بین می‌برد. مراکز تماس از تکنولوژی تلفن گویا برای شناسایی و دسته‌بندی تماس‌گیرندگان استفاده می‌کنند. با استفاده از این سیستم، مشتریان شناسایی می‌شوند و بر اساس خدماتی که نیاز دارند، در صف انتظار تیم مربوطه قرار خواهند گرفت. همچنین سیستم IVR خدمات غیرحضوری مانند پرداخت قبوض، اطلاع از وضعیت ترافیک و هواشناسی، تلفن بانک و غیره را نیز ارائه می‌دهد. از IVR در زمینه‌های مختلف دیگری نظیر موارد زیر نیز می‌توان استفاده کرد: فروش: تماس‌گیرنده می‌تواند فرم درخواست خرید محصول یا سرویس را از طریق صفحه کلید تلفن تکمیل نماید. سیستم IVR فرم را به بخش فروش سازمان ارسال می‌کند و از این طریق پس از بررسی اطلاعات و درخواست مشتری، با او تماس می‌گیرند. بازاریابی: تیم بازاریابی هر شرکت می‌تواند با استفاده از سیستم IVR برای سنجش علاقه و رضایت مشتریان نسبت به یک محصول یا سرویس، نظرسنجی کنند. سوابق پزشکی : پزشکان می‌توانند از یک سیستم IVR برای رونویسی از یادداشت‌ها و سوابق بیماران استفاده کنند و یک نسخه از سوابق رونویسی‌شده را داشته باشند. خدمات مشاوره ای: کودک و نوجوان: آموزش: تفریح و سرگرمی:
مزایای سیستم IVR
برخی از مزایا و ویژگی‌های سیستم IVR شامل موارد ذیل است: خدمت‌رسانی و پاسخگویی بهتر به مشتریان با استفاده از سیستم IVR، پاسخگویی به مشتریان با سرعت بیشتری انجام می‌شود و مشتریان تنها با دنبال کردن دستورالعمل‌ها و انتخاب درست از فهرست، می‌توانند پاسخ خود را دریافت کنند. در نتیجه زمان انتظار مشتری کاهش می‌یابد و در زمان صرفه‌جویی می‌شود. حجم تماس‌های ورودی و تعداد مشتریان منتظر در صف انتظار نیز کاهش می‌یابد و رضایت مشتری از شما بیشتر خواهد شد. دسترسی مشتریان به پشتیبانی نامحدود مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز در 7 روز هفته به راحتی و بدون محدودیت با شما تماس بگیرند و با استفاده از تلفن گویا و فهرست راهنما، پاسخ خود را دریافت کنند. از مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم، پاسخگویی به تماس مشتریان حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیراداری است. این بدان معنا است که مشتری برای بیشتر مشکلات و سوالات خود در خصوص خدمات، بدون نیاز به مکالمه با نمایندگان شما، با استفاده از گزینه‌های سیستم IVR به صورت نامحدود پشتیبانی می‌شود. قابلیت شخصی‌سازی تماس‌ها با استفاده از قابلیت شخصی‌سازی گسترده سیستم IVR می‌توانید رابطه بهتری را با مشتریان خود برقرار کنید. به عنوان مثال، می‌توانید در صورت در دسترس بودن اطلاعات کاربری تماس‌گیرنده، سیستم پاسخگویی خود را بر اساس اطلاعات شخصی او تنظیم و برنامه‌ریزی کنید و با استفاده از نام آن‌ها به تماس‌ها پاسخ دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از این اطلاعات شخصی مشتریان، مناسبت‌های خاص مانند روز تولد، سالگرد ازدواج و … را به آن‌ها تبریک بگویید. با این کار، مشتریان حس خوبی نسبت به سیستم پاسخگویی و پشتیبانی شما خواهند داشت. ایجاد تصویر بهتر از کسب‌وکار وجود یک سیستم تلفن مبتنی بر IVR در کسب و کار شما، باعث می‌شود تا مشتریان دید بهتری نسبت به برند تجاری شما داشته‌ باشند و حرفه‌ای‌تر به نظر برسید. در نتیجه به کسب‌وکارهای کوچک توصیه می‌شود تا برای ایجاد یک تصویر ذهنی حرفه‌ای از خود، از این نوع سیستم‌ها استفاده کنند. در شرکت‌های بزرگ‌تر نیز، این سیستم‌ها با حفظ ثبات در ارائه خدمات به مشتری و مدیریت حجم تماس‌ها، تصویر حرفه‌ای را ایجاد می‌کنند. افزایش بازدهی و کاهش اشتباه با استفاده از قابلیت مسیریابی و انتقال تماس‌ها به خدمات مربوطه، مدت‌ زمان کمتری صرف پاسخگویی به مشتریان می‌شود و مشتریان سریع‌تر به جواب خود می‌رسند و بازدهی کسب و کار افزایش می‌یابد. از آنجایی‌که این سیستم تلفن تماس‌ها را به‌طور خودکار به خدمات مربوطه متصل می‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد، در نتیجه احتمال اشتباه در پاسخگویی و راهنمایی مشتریان نسبت به روش سنتی که توسط اپراتورها و منشی تلفنی انجام می‌شود، تا حد زیادی کاهش می‌یابد. با توجه به این مزایا و قابلیت‌هایی که سیستم IVR برای کسب‌وکارها و مشتریان فراهم می‌کند، روز به روز کسب‌وکارهای بیشتری به استفاده از این سیستم ترغیب می‌شوند و سیستم تماس خود را ارتقا می‌دهند. با این‌کار علاوه بر سرعت‌بخشی در پاسخگویی به مشتریان، تصویر حرفه‌ای‌تری از کسب‌وکار خود در بین رقبا و مردم ایجاد می‌کنید. تاکنون بخشی از سرویس های ارزش افزوده از جمله سرویس های مبتنی بر شبکه هوشمند IN از طریق سوئیچ های مربوطه به مشترکین محترم شرکت مخابرات ایران ارائه می گردید و از آنجایی که تکنولوژی بکار رفته در این بخش پاسخگوی نیاز های امروزی ارائه کنندگان محتوا و همچنین درخواست های روز افزون مشتریان شرکت مخابرات ایران نمی باشد و پیرو مشکلات و اعتراضات مشتریان و همچنین تولیدکنندگان محتوا از برخی کاستی های ارائه سرویس ، شرکت مخابرات ایران در راستای ابلاغ و دستورالعملهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از سال قبل اقدام به ارائه خدمات مبتنی بر پلت فرم IVR با همکاری شرکاء تجاری خود نمود و در سال جاری نیز با توجه به تأکیدات قانونی کلیه سرویس های مبتنی بر روی شبکه هوشمند IN را بر روی پلت فرم IVR منتقل خواهد نمود تا از این طریق ضمن رعایت موارد قانونی و مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به رعایت هرچه بیشتر حقوق مشترکین خود با ارائه خدمات مناسب تر و نظارت کامل بر صورت حساب ها و نحوه ارائه خدمات شرکاء خود بپردازد ، در این راستا شرکت گسترش خدمات ارتباطات کاراشاب به عنوان یکی از شرکتهای زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران افتخار دارد، به عنوان متولی خدمات ارزش افزوده راهکار های مناسبی را برای هرچه بهتر شدن ارائه کنندگان خدمات ارزش افزوده به مشتریان و شرکای تجاری خود ارائه نماید. شرکت کاراشاب ،با ارائه خدماتIVR علاوه بر رفع محدودیتهای کسب و کار امکان مدیریت پنل خدمات قابل ارائه را در اختیار شرکای خود قرار دهد و متقاضیان امکانات بهتری را نصبت سیستمهای قدیمی مبتنی بر IN در اختیار خواهند داشت. با استفاده از پلت فرم جدید ، بدون نیاز به خرید تجهیزات گران‌قیمت، می‌توانید از امکانات متعدد این سیستم مانند پاسخگویی خودکار به تماس‌ها، مدیریت تماس‌ها، ضبط تماس‌ها و غیره استفاده کنید.